miercuri, 28 noiembrie 2012

Cum a fost la Gala Avanpremiere 11

Ieri seara am fost la cea de-a 11-a editie a Galei Avanpremiere. De aceasta data nu s-a mai tinut la Muzeul National de Arta Contemporana (asa cum eram obisnuiti), ci la Bell'Agio Casa. Noua locatie a fost o alternativa interesanta, mult mai spectaculoasa, insa a venit si cu cateva minusuri: o sala destul de friguroasa si mult mai mica, astfel ca multi invitati au stat in picioare, nu au mai fost proiectii cu prezentarile designerilor, nu a mai fost niciun joc de lumini... Lasand aceste lucruri de-o parte, organizarea show-urilor a fost la fel de buna. Inca nu mi-am schimbat parerea despre acest eveniment. Cred in continuare ca este cel mai important eveniment de moda din Romania. Galatescu a anuntat, inca de la inceput, faptul ca ii este tot mai greu sa organizeze show-ul si ca este posibil sa renunte la el in viitorul apropiat. Mi-a parut rau sa aud asta si sper, sincer, sa nu se ajunga la asa ceva. Avem ce promova, insa promovam prea putin...

Nici topul preferintelor mele nu s-a schimbat foarte mult fata de editia trecuta. Pe primul loc ramane Iris Serban, iar colectia ei este urmata de cea semnata de Natalia Vasiliev si de colectia surorilor Negulescu.

Iris Serban: Elements
In noua colectie primavara - vara 2013, Iris Serban continua explorarea feminitatii, dura si fragila simultan, romantica si masculina in dozaje specifice.

I-am admirat creatiile si faptul ca, desi nu s-a abatut cu mult de la stilul care a consacrat-o, a reusit sa vina cu noi volumetrii la fel de interesante. Volanele supradimensionate, distribuite asimetric sub forma de flori, au fost inlocuite, in mare parte, de franjuri maxi. Efectul ramane la fel de spectaculos, mai ales ca acestia au fost insotiti de broderii delicate.

In timpul prezentarii nu am putut sa nu ma gandesc la faptul ca mi-ar placea sa reuseasca sa se afirme mult mai bine pe plan international. Merita asta din plin! Mi-o pot imagina pe Dita Von Teese purtandu-i creatiile dar si pe Charlize Theron sau Amber Heard.

Tinuta care m-a cucerit:



Natalia Vasiliev - Dreams of Florence
"Dreams of Florence" by Natalia Vasiliev este o poveste specifica Toscanei, discretiei spirituale si cromatice a capelelor florentine. Odata cu aceasta colectie, se pot retrai seratele in gradinile de deasupra orasului, perceptia rasaritului de soare prin vitraliile Capelei Medicis, ori apusul pe rau si Ponte Vechio.

Creatiile Nataliei au reusit sa ma faca sa visez la o lume romantica, de basm. Toate tinutele par atat de fine si delicate... iar nuantele pastelate, pudrate, nu fac altceva decat sa intareasca  ideea de pretiozitate. Colectia pare sa fi fost realizata pentru a fi purtata de femei cu pielea alba ca de portelan, femei fragile, care iti dau senzatia ca plutesc in aceste materiale fluide si diafane.

Tinuta care m-a cucerit:


A&S Negulescu - Raven

"Raven" tinde sa evidentieze zbuciumul launtric refulat in ireal, prin zborul propriilor aripi eliberate de suflete. Structurile complexe din piele naturala, nuantele metalizate, materialele fluide - adiacente si nelipsitul negru vizeaza o silueta profunda, feminina si in acelasi timp sofisticata, ce isi intinde aripile catre paradis.

Pentru mine, surorile Negulescu au reusit sa treaca la un alt nivel, prin faptul ca au realizat o colectie in care intalnim mult mai rar materiale negre. Tin minte ca vorbeau despre acest plan de viitor inca din 2011, cand le-am intalnit la targul de moda Pret a Porter din Paris si erau usor dezamagite de feed-back-ul primit in urma unei colectii all-black. Si nu pentru ca nu ar fi fost spectaculoase, ci pentru faptul ca buyerii nu erau dispusi sa plateasca pretul corect pentru piesele realizate cu meticulozitate, din piele.

In ceea ce priveste colectia pentru primavara-vara 2013, obsesia pentru piele a ramas, si bine au facut, insa nu au optat doar pentru negru, ci si pentru nunate metalizate si griuri. Ceea ce am admirat mereu la creatiile lor, a fost faptul ca reusesc sa se joace atat de bine cu pielea! Nu mai exista niciun alt designer in Romania care sa poata sa conceapa forme si structuri atat de interesante doar din bucati de piele. Pentru asta, le admir profund.


Tinuta care m-a cucerit:


La aceasta lista se adauga Loredana Novotni la categoria newcomer.

Loredana Novotni - sacRED

Rosul este mai mult decat o culoare in cazul acestui concept din spatele colectiei SACRED - este un simbol al imortalitatii. Se evoca relatia cer-pamant, materie-spirit, trup-suflet. Culoarea rosie are un rol fundamental in lucrarile Loredanei, fiind culoarea focului si a sangelui, a dragostei si a vietii, a sperantei si a sacrificiului. 

Desi nu sunt pe placul meu colectiile uni, intr-o singura culoare, pentru ca pot deveni monotone, am admirat colectia semnata Loredana Novotni deoarece are un ameste foarte interesant de texturi, de materiale. Nu mi-au placut niciodata colectiile minimaliste, cu croiuri simpliste, iar colectia sacRED se afla exact la un pol opus. Croiul este elaborat iar finisajele sunt impecabile.

Mi-a placut:

Urmatoarea editie a Galei Avanpremiere va avea loc in luna mai 2013.

Pe pagina mea de facebook veti gasi mai multe imagini cu tinutele care mi-au placut cel mai mult:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.454649024570214.94229.250721308296321&type=1

2 comentarii:

  1. Preferatele mele au fost surorile Anca si Silvia Negulescu!
    :D
    Te-am vazut, erai in Front Row.
    ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumoase colectiile !!

    www.mychoisebysorana.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere